Wednesday, July 3, 2019

Serbuk Penghalau Semut





Al-kisahnya spray organik AWESOME yg aku selalu guna dah abis. Pastu semut pulak banyak..



Kalau semburan organik AWESOME ni utk semua serangga termasuk lipas, lalat etc2 macam gambar. Sebotol RM17. Selalu sold out.

Aku ada spray sampai abis lah keliling rumah. Tapi kalini semut ikot siling! Ko rase? 

Alkisah, raya baru ni wife member cakap pasal serbuk ni. Wife aku pun ada ckap tapi dia sebut biskut semut.

Sebab tak tahan, aku pun pegi la beli kat kedai RM2 macam yang diborakkan waktu raya.

Sebuk ni namanya: meijiqing? Apo!


Pack of 3 RM2 je. Murah kan!

Cara guna? Macam yg ditulis. Letak kat laluan semut tu.. 




Tak sampai setengah hari pun dah mati dah semut-semut tu semua..


Wife aku cakap letak sikit je sebenarnya. Xyah banyak-banyak.

Memang berkesan. Murah pun murah. Bau dia memang macam biskut, tapi dalam bentuk serbuk. Selain kedai RM2, wife aku cakap kat pasar malam pun ada jual.

Terbaik! 

Via BlogTouch, 3 July 2019, 4:58pm.

No comments:

Post a Comment