Monday, January 22, 2018

Harga Gas Rumah





Kebetulan hari ni gas rumah dah abis dan spare pun dah abis jugak. 


Macam ni lah rupa tong gas ye kawan-kawan. Kot2 la korang guna induction kitchen, tekan suiz letrik, terus boleh masak. 

Tong gas Petron Gasul 12kg & 14kg nampak berkilat-kilat lagi. Dari website : https://www.petron.com.my/web/site/lpg



Ha, yang ni realiti ok. Untuk 2 tong refill, aku kena bayar RM52. Kira satu tong RM26. 

Seingat aku tahun lepas bayar RM50 je untuk dua tong. Mebi harga dah naik la kot.


Lepas google, aku dapat ni, tapi dari petronas website.


Patutnya secara standard harga memang kena macam ni. Kira beli petrol kat Malaysia, semua harga sama xkira brand. Ok la tu. Harga standard.

Untuk tong, aku xpulak beli yang baru. Seingat aku tahun 2010 dulu beli tong gas skali gas dalam tu RM70 untuk 12kg. Sekarang xtau la.

Dah beli gas, apa lagi, dapur kena berasap ok?

4:30 p.m. 22 Jan 2018. BlogTouchPro.

4 comments:

  1. Tong gas skali gas harga terkini brapa pulak tuan ?

    ReplyDelete
    Replies
    1. yang tu saya tak tau. terlupa tanya tokey gas haritu.

      Delete
    2. Sy Nk Tanya tong kosong skli gas berapa skrg jenama ni

      Delete